Subject: Vs: Küsimus arengujärgus ravimite kasutamise kohta Eestis
From: "Kristi Sarap" <[email-masked]>
To: "Heilika Leinus" <[email-masked]>
Date: Fri, 16 May 2025 14:10:06 +0300

Saatja: Heilika Leinus <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: neljapäev, 15. mai 2025 11:08
Adressaat: Kristi Sarap <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Küsimus arengujärgus ravimite kasutamise kohta Eestis

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!
USA Montana osariigi raviasutused said äsja õiguse katsetada ravimitega, mis 
on läbinud vähemalt ühe esimese faasi kliinilise uuringu. Seda juhul, kui 
patsient on sellega ise nõus. Sellega seoses paluksin ka ravimiameti 
seisukohta. Vastust palun järgmistele küsimustele:
1.    Kuidas on Eestis reguleeritud alles arendamisjärgus olevate ravimite 
kasutamine?Kas saan õigesti aru, et neid on võimalik kasutada vaid 
kliiniliste uuringute raames, mitte patsientide ravis?
2.    Millised nõuded kehtivad teise faasi kliinilistele uuringutele? Kas 
seal saavad osaleda ka patsiendid, kellel on tervisemure, mille vastu ravim 
aitab? Millises ravimiarenduse faasis kaasatakse patsiente, kelle raviks 
ravim on mõeldud?
3.    Kas Eestis oleks mõeldav samasugune lahendus kui Montanas? Miks? 
Millised ohud sellise lahendusega kaasneksid? Kas sellisel lahendusel on ka 
eeliseid? Kui jah, siis milliseid?
4.    Kui kaua läheb Eestis tavaliselt aega selleks, et esimese faasi 
kliinilise uuringu läbinud ravim jõuaks ka tegelikult patsientideni? Millest 
see sõltub? Kas seda aega saaks lühendada? Kui jah, siis kuidas?
Oleksin tänulik, kui vastus jõuaks minuni hiljemalt tuleva nädala esmaspäeva 
lõunaks.
Parimate soovidega
Heilika Leinus
toimetaja
Postimees